رفتن به محتوای اصلی

دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات

چشم انداز دانشکده

امروزه بيش از هر زمان ديگر بكارگيري كامپيوتر و استفاده از روش‌هاي جديد كامپيوتري در حل مسائل مختلف زندگي بشر به ويژه مسائل صنعتي ضروري است و دانش‌آموختگان رشته مهندسي كامپيوتر و فناوری‌اطلاعات نيز در اين زمينه نقش مهمي ايفاء مي‌كنند. با توجه به اهميت برنامه‌ريزي در كشور و تدوين برنامه‌هاي توسعه اقتصادي، اجتماعي‌ و ‌فرهنگي، دانشكده مهندسي كامپيوتر و فناوری‌اطلاعات نيز همگام با خط‌مشي توسعه كشور و براساس نيازهاي جامعه اقدام به تدوين برنامه پنج ساله خود نموده كه خطوط كلي آن به شرح زير است:
افزايش ظرفيت گرايش مقطع كارشناسي ارشد، بالابردن كيفيت علمي و عملي دانشكده از طريق جذب اعضاي هيأت علمي جديد، تشويق و تعريف پروژه‌هاي تحقيقاتي مستقل در جهت رفع نيازمندي‌هاي فني كشور، پيشبرد مرزهاي دانش، انتشار مقالات علمي، تأليف و ترجمه كتب، ارائه دوره‌هاي تخصصي-كاربردي كوتاه‌مدت در راستاي رفع نيازهاي صنايع و سازمان‌هاي مختلف.

دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری‌اطلاعات پیشتاز در فناوری‌های نو در پژوهش‌های مرتبط با فناوری‌های نو در سطح ملی و منطقه‌ای با هدف ایجاد تحول و ارتقای جایگاه کشور در فناوری‌های نو به سطح جهانی، پیشتاز خواهد بود. دانشکده، شناخته شدن به عنوان برجسته‌ترین مرکز پژوهشی و آموزش بین رشته‌ای برای حل مشکلات واقعی صنعت و فناوری؛ و برخوردار از اساتید محقق و آگاه به مسائل توسعه صنعتی و مسلط بر آموزش با محوریت یادگیری و برخاسته از تحقیق را آرمان قرار داده است.
دانش‌آموختگان دانشکده در زمره بهترین متخصصان در موقعیت‌های شغلی کشور قرار خواهند گرفت و از بیشترین بودجه سرانه در سطح کشور، قابل قیاس با دانشگاه‌های معتبرتر جهانی در دوران تحصیل برخوردار خواهند شد. برای تحقق چشم‌انداز فوق که تصویر مثبت همه ما از آینده است، همه مسوولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری‌اطلاعات پیمان بسته‌اند که در 5 محور چشم انداز پژوهش، چشم‌انداز آموزش، چشم‌انداز استاد، چشم‌انداز دانشجو و چشم‌انداز بودجه، آینده را تبیین و از هر تلاشی برای نیل به آن فروگذار ننمایند.

 

دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری‌اطلاعات متعهد به توسعه مرزهای دانش از طریق ایجاد محیط مناسب پژوهشی است. دانشکده ارائه آموزش‌های منعطف با محتوای روزآمد، کاربردی و برخاسته از پژوهش را به جامعه فنی کشور، دولت و منطقه را رسالت خود قرار داده، دانشجویانی با هدف و انگیزه، اعتماد به نفس و خودباور را تربیت می‌نماید.
ارتباط قوی با صنعت و دولت به منظور انجام پژوهش‌های کاربردی و کسب درآمدهای اختصاصی با حفظ شأن استاد و دانشجو در جامعه و بدون دغدغه مالی سرلوحه فعالیت‌های دانشکده است. ارزش‌های سازمانی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری‌اطلاعات تحقق ماموریت‌های دانشکده یقینا در گرو ایجاد زیرساخت‌های مدیریتی و سازمانی و فرآیندهای روان و پویای کار است. مهمترین زیرساخت‌های سازمانی، فرهنگ سازمان و مجموعه‌ای از اصول اخلاقی و ارزش‌های بنیادین نهادینه شده است که می‌تواند در تمامی مراحل کار به خصوص در هنگام بحران‌ها، راهنما و نجات‌بخش باشد. اصول و ارزش‌های سازمانی نقش قطب‌نما را ایفا می‌کند و عملکرد افراد در دانشکده، نه تنها باید در چارچوب این ارزش‌ها صورت گیرد که بایستی به تقویت و نهادینه‌سازی آنها کمک کند.


 

ده ارزش پایه برای تحقق اهداف راهبردی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری‌اطلاعات به قرار زیر است:
 

  • محور قرار دادن تخصصی کارکردن و ارتباط متقابل آموزش-پژوهش موثر در سطح کشور و بین‌المللی
  • حاکمیت تفکر علمی در دانشکده (کار در دانشگاه عبادت است.)
  • خلاقیت و نوآوری
  • تفکر بلندمدت و آینده‌نگری
  • تکامل‌خواهی و تعالی در علم
  • یادگیری سازمانی و نشر یافته‌ها، دانسته‌ها و توانمندی‌های علمی-پژوهشی استاد و دانشکده
  • مسوولیت‌پذیری و حساس بودن نسبت به جامعه
  • اعتقاد به شأن و منزلت استاد در دانشکده (مادی و معنوی)
  • انسجام سازمانی و فرهنگ کار گروهی
  • برتری کیفیت بر کمیت